Bij de jaarlijkse fietstest van De Telegraaf, de Consumentenbond en de Fietsersbond is in de categorie Elektrische Fietsen de Pegasus Premio Nu-E als beste getest. De test is onder verschillende fietsmerken uitgevoerd. De Premio Nu-E komt er zo goed uit vanwege zijn Bosch middenmotor met traploze versnelling en omdat de prijs/kwaliteitverhouding prima is.
De Elektrische Fiets Test
De beoordeling van de fietsen is alleen op basis van de kwaliteit. Met de prijs is geen rekening gehouden. Wel wordt opvallend goedkope en opvallend dure fietsen als zodanig geclassificeerd. Omdat fabrikanten zelf een fiets mochten kiezen om te laten testen, en er niet naar prijs-kwaliteit verhouding is gekeken, is het aandeel heel dure e-bikes erg hoog.
Middenmotor
Van de 16 geteste fietsen hadden er maar liefst 8 een middenmotor, dat wil zeggen een motor ter hoogte van de trapas. 2 jaar geleden waren dat er nog maar 2. Een middenmotor is voor de gewichtsverdeling prettig en maakt de fiets stabieler. Een middenmotor is ook efficiënter. Daardoor kom je verder met je accu.
Pegasus Premio Nu-E
De prijswinnende fiets van 2700 euro weegt iets meer dan 28 kg, en heeft een actieradius van ruim 50km. Een extra accu kost 850 euro. De Pegasus Premio Nu-E krijgt lof voor het duidelijke display, en de trapondersteuning, en de traploze versnellingsnaaf. Bekijk ook de pagina over elektrische fietsen in het algemeen.